TULAJDONI-LAP VÁLTOZÁS FIGYELÉS SMS-BEN Ingatlan változás figyelés szolgáltatás igénybe vétele esetén az ügyfél értesítést kap SMS-ben, e-mail-ben, vagy mindkettőben az általa figyelésre regisztrált ingatlanok adatainak megváltozásakor. Ilyen változások lehetnek például: széljegyzés, cím módosítás, szolgalom bejegyzés, stb. A tulajdoni-lap változás értesítés sms-ben menü szerkezete:
A menü pontjai közül csak azok jelennek meg, amelyekhez a bejelentkezett személynek jogosultsága van.
Változás figyelés regisztrálásának folyamata
SMS-ben és E-mail-ben kapható üzenetek
Új figyelés Az Új figyelés menüpont kiválasztásával változás figyelésre regisztrálhat be ingatlanokat.
1. Ügyfél adatok rögzítése
A regisztrációhoz meg kell adni az ügyfél (aki a figyelést kéri) adatait. Az ügyfél adatai három részből állnak. Az első rész az ügyfél személyes adatait (név, anyja neve, születési hely stb.) tartalmazza. A második rész az ügyfél levelezési és számlázási címét tartalmazza. A harmadik rész a szolgáltatás igénybevételének módozatát tartalmazza. Hiányos, vagy nem megfelelő adatok bevitele esetén a rendszer figyelmeztet a hibára. Amennyiben a levelezési cím és a számlázási cím megegyezik az ügyfél címével a levelezési cím és a számlázási cím rész mezői üresen hagyhatók. A rögzítés végén ezeket a mezőket a rendszer automatikusan az ügyfél címével tölti majd fel. A Telefonszám és E-mail cím mezők mellet elhelyezett Keres feliratú gombokkal megkereshet egy már korábban felvett személyt. Töltse ki valamelyik mezőt majd kattintson a mellette lévő Keres feliratú gombra. Ha 1 találat felel meg a keresési feltételeknek akkor a rendszer automatikusan kitölti az ügyfél személyes adatait. Ha több személy is megfelel a keresési feltételnek akkor megjelenik egy táblázat, mely mindazokat az ügyfeleket tartalmazza, akik megfelelnek a megadott keresési feltételnek. A táblázat első oszlopában a névre kattintva a rendszer kitölti az ügyfél személyes adatait.
A harmadik részben a szolgáltatás igénybevételének módját kell beállítani. A rendszer az ingatlan tulajdoni lapját érintő minden változásról egy darab értesítést (sms, e-mail) küld. Az Értesítés mezőben azt kell megadni, hogy ingatlanonként legfeljebb hány darab értesítést (sms, e-mail) küldhet a rendszer. Ez azt jelenti, hogy az ingatlan tulajdoni lapját érintő itt megadott számú változásról kap értesítést az ügyfél. (Egy változás alatt egy átvezetéssel érvényesített módosításokat értünk. Előfordulhat, hogy a rendszer több átvezetés adatait is egy üzenetben, azaz egy változásként küldi el.) Vagyis ha az ingatlan tulajdoni lapját érintő változások száma meghaladja ezt az értéket, akkor azokról a változásokról a rendszer már nem küld értesítést. Az időtartam mezőben azt kell megadni, hogy az ügyfél mennyi ideig kívánja figyeltetni az adott ingatlan tulajdoni lapján bekövetkező változásokat. Ezekben a mezőkben beállított értékek (a figyelésre kiválasztott ingatlanok számával együtt) határozzák meg a szolgáltatásért fizetendő összeget.
2. Ingatlan adatok rögzítése A regisztrációhoz meg kell adni a figyeltetni kívánt ingatlan(ok) adatait. Az ingatlan(oka)t kétféleképpen keresheti meg. Helyrajzi szám alapján, illetve cím adatok alapján.
Keresés helyrajzi szám szerint a) Keresés helyrajzi szám szerint
A helység felirat melletti mezőbe írja be a helységnevet. Az ingatlan-nyilvántartást a megyei jogú városokban (Debrecen, Miskolc, Pécs, Szeged) kerületenként vezetik, ezért ezen esetekben a város neve mellet meg lehet adni a kerület számát is (pl. Pécs i.ker.). A fekvés felirat melletti mezőben válassza ki a fekvés jellegét (belterület/külterület/zárkert). A helyrajzi szám mezőiben adja meg a keresett helyrajzi szám intervallum első és utolsó helyrajzi számát. Ilyenkor a keresés eredménye a megadott két helyrajzi szám között található ingatlanok listája lesz. Törekedjen a minél szűkebb intervallum megadására. Ha csak egy helyrajzi számot keres, akkor azt az intervallum kezdeteként adja meg (az első négy mezőben), és a kötőjel utáni mezőket hagyja üresen. Az első mezőbe a helyrajzi szám főszámát, a második mezőbe a helyrajzi szám alátörést a harmadik mezőbe az épületjelet a negyedik mezőbe pedig a lakásszámot írja be. A főszám, alátörés és a lakásszám - mint a neve is mutatja - csak számot tartalmazhat, míg az épületjel maximum két betű lehet. A találatok maximális száma mező határozza meg, hogy a keresési feltételnek megfelelő ingatlanok közül legfeljebb hány darab jelenjen meg a találati listában. Alap esetben ez a mező 20-ra van állítva, ezt az értéket csökkentheti, vagy növelheti. Ha a találatok száma nagyobb a megadottnál, akkor a "Túl sok ingatlan felel meg a keresési feltételnek! Egy lekérdezéssel meghatározott számú ingatlan adatait lehet lekérdezni. A mostani lekérdezés ennél több ingatlant érintett. Szűkítse a keresési feltételt!" üzenet jelenik meg. A keresést a Keres gomb megnyomásával indíthatja el. Ha 1 találat felel meg a keresési feltételeknek akkor a rendszer automatikusan hozzáadja az ingatlant a figyelésre kijelölt ingatlanok listájához. Ha nincs találat akkor "A keresett ingatlan nem található!" üzenet jelenik meg.
Ha több ingatlan is megfelel a keresési feltételeknek akkor megjelenik egy táblázat, mely mindazokat az ingatlanokat tartalmazza, melyek megfelelnek a megadott keresési feltételnek. A táblázat első oszlopa minden ingatlan esetén egy jelölőnégyzetet tartalmaz, amely bejelölésével megadhatja, hogy az adott ingatlant regisztrálni szeretné a figyelésre.
A lista első Kell feliratú oszlopában jelölje be azokat az ingatlanokat amelyeket hozzá szeretne adni a figyelésre kijelölt ingatlanok listájához, majd nyomja meg a Hozzáad feliratú gombot.
A hozzáadott ingatlanok megjelennek az Ingatlan adatok részen.
A hozzáadott ingatlanok tulajdoni lap tartalmának megtekintéséhez kattintson az ingatlan helyrajzi számára. Ekkor a Munkapéldány tulajdoni lap külön ablakban jelenik meg. Miután ellenőrizte a munkapéldányon szereplő adatokat az ablak bezárásához kattintson a Bezárás feliratú gombra. Az ablak akkor is bezáródik, ha átkattint a korábbi böngésző ablakra.
A lista tovább bővíthető újabb ingatlanok keresésével. b) Keresés ingatlan cím szerint
Cím szerinti keresés során a helység felirat melletti mezőben meg kell adnia a helységnevet. Az ingatlan-nyilvántartást a megyei jogú városokban (Debrecen, Miskolc, Pécs, Szeged) kerületenként vezetik, ezért ezen esetekben a város neve mellet meg lehet adni a kerület számát is (pl. Pécs i.ker.). Ezután megadhatja a helység postai rányítószámát (ez nem kötelező). Választania kell, hogy az ingatlant tagolt (részletes adatok, utca, belterület neve, házszám, stb.), vagy speciális (valamilyen oknál fogva nem tagolható) cím alapján keresi. A speciális címet olyan esetekben használják, amikor valamilyen okból a címet (pl. külföldi cím, postai címmel nem rendelkező ingatlan) nem lehet tagolt címként felvenni. Ez a cím forma tulajdonképpen egy tetszőleges karaktersorozat. Az űrlapnak csak a megfelelő részeit kell értelemszerűen kitölteni. Tagolt cím esetén:
Utcanév esetén használhatóak helyettesítő karakterek (egy karakter helyett: _, több karakter helyett: %). Használatukat a következő táblázatok mutatják.
A találatok maximális száma mező határozza meg, hogy a keresési feltételnek megfelelő ingatlanok közül legfeljebb hány darab jelenjen meg a találati listában. Alap esetben ez a mező 20-ra van állítva, ezt az értéket módosíthatja, korlátozhatja, vagy növelheti. Ha a találatok száma nagyobb a megadottnál, akkor a "Túl sok ingatlan felel meg a keresési feltételnek! Egy lekérdezéssel meghatározott számú ingatlan adatait lehet lekérdezni. A mostani lekérdezés ennél több ingatlant érintett. Szűkítse a keresési feltételt!" üzenet jelenik meg. A keresést a Keres gomb megnyomásával indíthatja el. Ha 1 találat felel meg a keresési feltételeknek akkor a rendszer automatikusan hozzáadja az ingatlant a figyelésre kijelölt ingatlanok listájához. Ha nincs találat akkor "A keresett ingatlan nem található!" üzenet jelenik meg.
Ha több ingatlan is megfelel a keresési feltételeknek akkor megjelenik egy táblázat, mely mindazokat az ingatlanokat tartalmazza, melyek megfelelnek a megadott keresési feltételnek. A táblázat első oszlopa minden ingatlanhoz egy jelölőnégyzetet tartalmaz, amely bejelölésével megadhatja, hogy az adott ingatlant regisztrálni szeretné a figyelésre.
A lista első Kell feliratú oszlopában jelölje be azokat az ingatlanokat amelyeket hozzá szeretne adni a figyelésre kijelölt ingatlanok listájához, majd nyomja meg a Hozzáad feliratú gombot.
A hozzáadott ingatlanok megjelennek az Ingatlan adatok részen.
A hozzáadott ingatlanok tulajdoni lap tartalmának megtekintéséhez kattintson az ingatlan helyrajzi számára. Ekkor a Munkapéldány tulajdoni lap külön ablakban jelenik meg. Miután ellenőrizte a munkapéldányon szereplő adatokat az ablak bezárásához kattintson a Bezárás feliratú gombra. Az ablak akkor is bezáródik, ha átkattint a korábbi böngésző ablakra.
A lista tovább bővíthető újabb ingatlanok keresésével.
3. Egyedi szolgáltatási szerződés adatlap nyomtatása Az ügyfél adatok és az ingatlan adatok rögzítése után az Adatlap nyomtatás feliratú gombra kattintva kinyomtathatja a szerződés adatlapját.
4-5-6. Szerződés lezárása, egyedi szolgáltatási szerződés, nyilatkozat, számlaigénylő lap nyomtatása Az adatlap ügyfél által történő aláírása után a szerződést lezárhatja és kinyomtathatja. Ehhez kattintson a "Lezár" feliratú gombra majd a "Nyomtat" feliratú gombra. A lezárás és nyomtatás egy lépésben is elvégezhető a "Lezár és nyomtat" feliratú gombra kattintással. Ekkor egy kis ablakban megjelenik a "Szerződés lezárva" üzenet. Az ablak bezárásához nyomja meg az OK feliratú gombot.
A rendszer elkészíti az Egyedi szolgáltatási szerődést (2 példányban) és a Számla igénylő lapot. A dokumentumok megtekintéséhez Acrobat Reader program szükséges.
Az Egyedi szolgáltatási szerződés tartalmaz egy Felhasználói nyilatkozatot is a szolgáltatást fogadó e-mail címről és telefonszámról.
Az elkészített dokumentumok listája a szerződés adatlapjának Irományok részén található. A listában a dokumentum nevére kattintva megtekinthető az adott dokumentum. A dokumentum új ablakban nyílik meg. A megtekintéshez Acrobat Reader program szükséges.
7. Szolgáltatás aktiválása Befizetés után következhet a szerződés aláírása és a változás figyelés aktiválása. Ehhez kattintson az "Aktivál" feliratú gombra. Ekkor a rendszer egy megerősítést kér, hogy biztosan aktiválni akarja-e a figyelést. Az aktiválás jóváhagyásához nyomja meg az OK feliratú gombot.
A rendszer elkészíti az Aktiválási lapot mely tartalmazza a szerződés számát és a figyelésre regisztrált ingatlanok listáját.. A dokumentum megtekintéséhez Acrobat Reader program szükséges.
Az elkészített dokumentumok listája a szerződés adatlapjának Irományok részén található. A listában a dokumentum nevére kattintva megtekinthető az adott dokumentum. A dokumentum új ablakban nyílik meg. A megtekintéshez Acrobat Reader program szükséges.
Szerződés keresés A Szerződés keresés menüpont kiválasztásával megkereshető(k) a korábban berögzített szerződés(ek).
A keresés többféle szempont szerint történhet. Kereshet a szerződésben szereplő ügyfél adatai, az igénybe vett szolgáltatás módozata, a figyelés aktuális állapota, a szerződés kötés ideje, vagy a regisztráció helye szerint. A kereséshez nem szükséges az összes mezőt kitölteni. A keresési feltételek megadása után a Keres feliratú gomb megnyomásával indítható a keresés. Amennyiben csak egy találat felel meg a keresési feltételeknek megjelenik a szerződés adatlapja. Több találat esetén a feltételeknek megfelelő szerződések táblázatos formában egy találati listában jelennek meg. A listában a szerződés számára kattintva megtekinthető a szerződés adatlapja.
Szerződés módosítás A szerződés módosítására csak az aktiválás után van lehetőség. Kizárólag az ügyfél adatok módosíthatóak. Az ingatlan adatok illetve a szolgáltatás igénybevételének módozata nem módosítható. Az ügyfél adatok módosításához a szerződés adatlapján nyomja meg a Szerződés módosítás feliratú gombot. A gomb lenyomása után megjelenik a szerződés módosítási adatlap. Bal oldalon az Ügyfél adatok (ezek módosíthatók), jobb oldalon az Ingatlan adatok, alatta a módosítás díja és az Irományok rész jelenik meg. A módosításhoz az Ügyfél adatok részen töltse ki a módosítandó mezőket, majd nyomja meg az "Adatlap nyomtatás" feliratú gombot.
A rendszer elkészíti az Egyedi szolgáltatási szerődés adatlapját. A dokumentum megtekintéséhez Acrobat Reader program szükséges.
Az elkészített dokumentumok listája a szerződés adatlapjának Irományok részén található. A listában a dokumentum nevére kattintva megtekinthető az adott dokumentum. A dokumentum új ablakban nyílik meg. A megtekintéshez Acrobat Reader program szükséges.
Miután az ügyfél aláírta az Egyedi szolgáltatási szerződés adatlapot, az Egyedi szolgáltatási szerződés módosítás és a Számlaigénylő lap elkészítéséhez nyomja meg a "Módosítás lezárása" feliratú gombot. Ekkor egy kis ablakban megjelenik a "Szerződés módosítás lezárva" üzenet. Az ablak bezárásához nyomja meg az OK feliratú gombot.
A dokumentumok kinyomtatásához nyomja meg a "Nyomtat" feliratú gombot. A lezárás és nyomtatás egy lépésben is elvégezhető a "Lezár és nyomtat" feliratú gombra kattintással.
Az elkészített dokumentumok listája a szerződés adatlapjának Irományok részén található. A listában a dokumentum nevére kattintva megtekinthető az adott dokumentum. A dokumentum új ablakban nyílik meg. A megtekintéshez Acrobat Reader program szükséges.
Befizetés után következhet a szerződés aláírása és a változás figyeléshez módosított adatok érvényesítése. Ehhez kattintson az "Módosítás átvezetése" feliratú gombra. Ekkor a rendszer egy megerősítést kér, hogy biztosan át akarja-e vezetni módosítást. A jóváhagyáshoz nyomja meg az OK feliratú gombot.
Ekkor a rendszer újabb üzenetben értesít, hogy a módosítás átvezetése megtörtént. Az ablak bezárásához nyomja meg az OK feliratú gombot.
Az módosítás átvezetése után a szerződés adatlapja jelenik meg. A módosítás során elkészített dokumentumok felkerülnek a szerződés adatlapjának Irományok részén található listára. A listában a dokumentum nevére kattintva megtekinthető az adott dokumentum. A dokumentum új ablakban nyílik meg. A megtekintéshez Acrobat Reader program szükséges.
Az átvezetés előtt bármikor lehetőség van a módosítás törlésére. Ehhez kattintson a "Módosítás törlése" feliratú gombra. Ekkor a rendszer üzenetben értesít, hogy a módosítás törlése megtörtént. Az ablak bezárásához nyomja meg az OK feliratú gombot.
A módosítás törlése után, az Előzmény számára kattintva léphet vissza a szerződés adatlapjára.
Szerződés törlés Törlés esetén a szerződés, vagy a módosítás minden következmény nélkül megszűnik. Törölni csak nem aktivált figyelést lehet. A törlésnek csak a földhivatalon belül lehet számlázási vonzata, azaz a FÖMI a földhivatal felé a szerződéssel kapcsolatban nem számláz. A szerződés lezárása után (de még az aktiválás előtt) lehetőség van a szerződés törlésére. Ehhez a szerződés adatlapján nyomja meg a "Szerződés törlés" feliratú gombot. Ekkor a rendszer egy megerősítést kér, hogy biztosan törölni akarja-e a szerződést. A jóváhagyáshoz nyomja meg az OK feliratú gombot.
Ekkor a rendszer üzenetben értesít, hogy a szerződés törlése megtörtént. Az ablak bezárásához nyomja meg az OK feliratú gombot.
Szerződés felmondás Felmondáskor a korábban aktívált figyelést megszűntetjük, de ennek nincs díj visszatérítési hatása, azaz a hivatal nem fizeti vissza az ügyfélnek a szolgáltatás árát. A szolgáltatás megszűntetéséről az ügyfél értesítést kap. Egy korábban már aktivált szerződés felmondásához a szerződés adatlapján kattintson a "Szerződés felmondás" feliratú gombon. Ekkor a rendszer egy megerősítést kér, hogy biztosan törölni akarja-e a szerződést. A jóváhagyáshoz nyomja meg az OK feliratú gombot.
Ekkor a rendszer üzenetben értesít, hogy a szerződés törlése megtörtént. Az ablak bezárásához nyomja meg az OK feliratú gombot.
A rendszer elkészíti az Egyedi szolgáltatási szerődés felmondást (2 példányban). A dokumentum megtekintéséhez Acrobat Reader program szükséges.
Az elkészített dokumentumok listája a szerződés adatlapjának Irományok részén található. A listában a dokumentum nevére kattintva megtekinthető az adott dokumentum. A dokumentum új ablakban nyílik meg. A megtekintéshez Acrobat Reader program szükséges.
Szerződés sztornózás Sztornózás esetén a korábban aktívált figyelést megszűntetjük és töröljük az ehhez kapcsolódó számlázási tételeket. A sztornózott figyelést a földhivatalnak nem számlázzuk ki. A szolgáltatás megszűntetéséről az ügyfél értesítést kap. Sztornózni csak a szerződés megkötésének napján lehet és csak akkor, ha még nem küldtünk változási értesítést. Egy szerződés sztornózásához a szerződés adatlapján kattintson a "Szerződés sztornózás" feliratú gombon. Ekkor a rendszer egy megerősítést kér, hogy biztosan sztornózni akarja-e a szerződést. A jóváhagyáshoz nyomja meg az OK feliratú gombot.
Ekkor a rendszer üzenetben értesít, hogy a szerződés törlése megtörtént. Az ablak bezárásához nyomja meg az OK feliratú gombot.
A rendszer elkészíti az Egyedi szolgáltatási szerődés felmondást (2 példányban). A dokumentum megtekintéséhez Acrobat Reader program szükséges.
Az elkészített dokumentumok listája a szerződés adatlapjának Irományok részén található. A listában a dokumentum nevére kattintva megtekinthető az adott dokumentum. A dokumentum új ablakban nyílik meg. A megtekintéshez Acrobat Reader program szükséges.
Szerződés történet A szerződés adatlapján a "Szerződés történet" feliratú gombra kattintva megtekintheti a szerződéssel kapcsolatos eseményeket:
SMS-ben és E-mail-ben kapható üzenetek:
![]() |